Forældre er vigtige i hverdagen

Forældresamarbejde skaber solide rammer i hverdagen

Dialog i hverdagen, samt flere forældresamtaler fra barnet starter i vuggestuen til barnet går ud af børnehaven, er medvirkende til at opbygge et godt og tillidsfuldt forældresamarbejde.

Forventningen til forældrene er, at de læser opslag/nyhedsbreve med mere via AULA eller tavlerne i institutionen, og at de interesserer sig for, hvad der sker i vuggestuen/børnehaven. Sådan kan vi fællesskab samarbejde om, hvordan barnet kan indgå i det store fællesskab. Børnene er forældrenes ansvar, og pædagogerne har det faglige medansvar.

Kaffeeftermiddage blandt forældre

Institutionsbestyrelsen er,  4 gange årligt vært ved en kop kaffe eller te, hvor der er mulighed for, at forældrene kan snakke sammen på tværs i huset.

Forældrearrangementer i løbet af året støtter op om det sociale fællesskab

Institutionsbestyrelsen tilrettelægger i løbet af året forskellige arrangementer.

Sommerfest i juni, her mødes vi til kage konkurrence, forskellige aktiviteter på legepladsen og vi slutter af med at spise medbragt mad "fælles ta´ selvbord"

Der bliver i huset afholdt forskellige aktiviteter for børnene:

- Fastelavnsfest

- Påskeklippedag ( Børnene kan have 2 voksen gæster)

- Sommerfest

- Halloween fest

- Børne julefrokost

- Lucia optog for storbørnsgruppen i kirken ( Forældre kan komme og se)

Opsporingsmodellen sikrer trivsel

Aalborg kommune har besluttet at arbejde med tidlig opsporing via Opsporingsmodellen. I den forbindelse evaluerer vi to gange om året på barnets trivsel, hvilket sker i samarbejde med forældrene.

Læs mere om Opsporingsmodellen på Aalborg Kommunes hjemmeside.